Rezimirajući protekli trogodišnji projekt, koordinatorica Mesić Muharemi sa svojim je suradnicima zaista imala razloge za slavlje: nova digitalna obrazovna platforma (napravljena suradnjom projektnih partnera iz sedam europskih zemalja), razmjena ideja i metoda poučavanja predmeta STEM područja te poboljšanje IKT i jezičnih vještina učenika * Bila je to i prilika da se i kolege uzvanici okušaju u trima STEM radionicama, u kojima su, prethodno, sudjelovali učenici i učitelji iz partnerskih zemalja
Trogodišnji Erasmus+ K2 projekt Fun & Engaging STEM Activities for Tomorrow’s World (1. studenoga 2021.-31. listopada 2024.) Osnovne škole Darda bio je višestruko uspješan i učinkovit na različitim razinama da su na Završnoj konferenciji, održanoj 25. rujna 2024. u Hostelu Stara Pekara u osječkoj Tvrđi i pod vodstvom glavne koordinatorice Nataše Mesić Muharemi, inače školske knjižničarke, njegovi rezultati i ostvareni ishodi bili izvrstan vodič dobre prakse brojnim posjetiteljima, odnosno učiteljima predmetne i razredne nastave Osječko-baranjske županije.
Fotografije pogledajte klikom na sliku:
Bila je to i prilika da se i kolege uzvanici okušaju u trima STEM radionicama, u kojima su, prethodno, sudjelovali učenici i učitelji iz partnerskih zemalja. Matematičarka Ivana Lajoš Brkić pokazala je kako nanizati bajt narukvicu, povjesničarka Sanela Toša Ljubičić prezentirala je edukativne alate u 3D printu koje izrađuje sa svojim suprugom, a koje mogu koristiti i darovita i djeca s poteškoćama, dok su glazbenjak Luka Dukmenić i kemičarka Andreja Dorić zasvirali Odu radosti i slavonske tradicijske pjesme pomoću pet tikvica napunjenih vodom (menzura), kapaljke i drvene udaraljke.
Rezimirajući protekli trogodišnji projekt, čija je ukupna vrijednost bila 323 804, 00 eura (od toga je za darđansku školu odvojeno 45 730,00 eura), koordinatorica Mesić Muharemi sa svojim je suradnicima zaista imala razloge za slavlje. Svi su projektni ciljevi ostvareni: poučavati matematiku i prirodoslovlje na zanimljiviji način i motivirati učenike na učenje istraživanjem svijeta oko sebe, razvijajući logičko-deduktivno razmišljanje i planiranje, osigurati jednakost u obrazovanju, unaprijediti obrazovno okruženje, ojačati suradnju među institucijama te povećati akademske vještine učenika te promicati socijalnu i kulturnu svijest među učenicima, razvijajući njihove komunikacijske i socijalne vještine te vještine rješavanja problema. I konačni su rezultati, stoga, oduševili: nova digitalna obrazovna platforma (napravljena suradnjom projektnih partnera iz sedam europskih zemalja), razmjena ideja i metoda poučavanja predmeta STEM područja te poboljšanje IKT i jezičnih vještina učenika.
Ukupno je provedena jedna mobilnost učitelja (Letterkenny, Irska, 14.-15. ožujka 2022.), pet mobilnosti učenika: u Tursku (Samsun, 17.-21. listopada 2022.), Grčku (Alexsandroupolis, 13.-17. ožujka 2023.), Švedsku (Helsingborg, 21.-26. svibnja 2023.), Poljsku (Gizycko, 23.-27. listopada 2023.) i Slovačku (Košice, 20.-24. svibnja 2024.) te jedno domaćinstvo, u Osnovnoj školi Darda (8.-12. travnja 2024.). Provedene su brojne aktivnosti s učenicima: Svjetski dan voda, Svjetski dan ozonskoga omotača, Međunarodni dan izumitelja, Međunarodni dan žena i djevojaka u znanosti, eTwinning A STEM tale, Izrada modela stanice, Što je to pH?, Večer matematike, Kemijski pokusi, Festival RaSTEM u Đakovu, Kisele kiše, STEM festival, Petaši privašićima, Pub kviz, Radionice STEM centra iz Osijeka, Lenta vremena, Kapilarna difuzija vode, a primili su i djelatnike animatore iz Parka znanosti u Oroslavlju. Iz svega spomenutoga nastale su brojne nastavne pripreme koje će poslužiti i dobro doći svim budućim učiteljima STEM područja.
Na temelju izvrsnih rezultata, vidljivo je, naglašava Mesić Muharemi, da su ozbiljni, odgovorni i kreativni ljudi iz sedam europskih zemalja ostavili značajan trag u međunarodnome projektu, pokazavši da STEM itekako može biti i zanimljiv i zabavan i kreativan. Bez dobre ekipe suradnika nema ni uspješnoga projekta, zaključuje, pa je, na kraju, zahvalila učiteljima koje je okupila u projektu – već spomenute, Lajoš Brkić, Toša Ljubičić, Dorić i Dukmenića, te učiteljicu razredne nastave Natašu Mumlek, povjesničarku i učiteljicu engleskoga jezika Jasnu Schönberger, geografa Gorana Ledenčana i učiteljicu hrvatskoga jezika Branku Horvat. Zahvalu je uputila i školskoj računovotkinji Meliti Martinčević, kao i ravnatelju škole Janošu Boniju, bez čije svesrdne potpore ne bi bilo moguće organizirati niti jedan međunarodni Erasmus+ projekt. Konferencija je završila svečanim domjenkom i podjelom certifikata i prigodnim edukativnim darovima gostujućim učiteljima.
B. Horvat