Datum objave: 20. lipnja 2025.
Kategorija: Knjižnica | Projekti

UČENICI IZ DARDE POVEZALI SE SA SLOVENSKIM VRŠNJACIMA KROZ PROJEKT „ČITANJE NE POZNAJE GRANICE“

U okviru međunarodnog projekta „Čitanje ne poznaje granice / Branje ne pozna meja“, učenici 4. b razreda Osnovne škole Darda, pod vodstvom učiteljice Mirele Kotromanović i školske knjižničarke Nataše Mesić Muharemi, ostvarili su vrijednu suradnju s Osnovnom školom Pesnica iz Slovenije.

Za zajedničko čitanje odabrana je knjiga Djeco, laku noć slovenske književnice Ele Peroci, poznata po toplim i maštovitim pričama za djecu. Suradnja je obuhvatila razmjenu božićnih i novogodišnjih čestitki, pjesama, videozapisa i prigodnih literarnih uradaka, čime su učenici uspostavili prijateljstva i međukulturne veze unatoč jezičnim i geografskim granicama.

U prosincu su učenici pripremili glazbeno-plesne čestitke koje su razmijenili sa svojim partnerima iz Slovenije, a u veljači su, povodom Valentinova, napisali dvojezičnu pjesmu koja je predstavljena na plakatu.

Glavni naglasak projekta bio je na čitanju i interpretaciji priča Ele Peroci. Učenici su birali omiljene priče, koje su potom prepričavali, ilustrirali i pripremali za izvedbu u kamišibaj tehnici. Nakon priprema i uvježbavanja, izvedbe su predstavili unutar razreda, a snimke poslali slovenskim partnerima.

Nažalost, zbog neusklađenosti školskih rasporeda nije bilo moguće organizirati susret uživo, no to nije spriječilo učenike da ostanu povezani – tijekom cijele godine razmjenjivali su video uratke, pjesme i poruke, čime su održavali aktivan i kreativan kontakt.

Kao odgovor, učenici iz Pesnice poslali su snimku svoje interpretacije knjige Vera i Srećkomeđubuhama hrvatske autorice Davorke Premec, čime je kulturna razmjena dodatno obogaćena.

Sudjelovanjem u projektu, učenici su proširili svoje znanje o slovenskom jeziku, tražili i uspoređivali sličnosti s hrvatskim, te naučili više o životu svojih vršnjaka u susjednoj zemlji. Iako su priče Ele Peroci već susreli kao lektiru u nižim razredima, ovoga su puta kroz kreativnu i interaktivnu obradu stekli dublje razumijevanje i novi doživljaj pročitanoga. Kamišibaj tehnika pričanja priča bila je osobito inspirativna i motivirajuća.

Projekt je učenicima donio bogato iskustvo zajedničkog stvaranja, razvijanja empatije, kulturne osjetljivosti i ljubavi prema čitanju. Suradnja se nastavlja i u budućnosti – s novim knjigama, novim izazovima i prijateljstvima koja ne poznaju granice.

Nataša Mesić Muharemi, stručna suradnica školska knjižničarka

Pročitajte još

Skip to content